zondag 19 oktober 2014

Eten in een kasteeltje

Voor een uitje van een bestuur waar ik in zit, ging ik met de rest van het bestuur eten in Kasteel 't Kerkebosch in Zeist.
Het restaurant De Kamer van Lintelo bevindt zich op de begane grond en heeft aan meerdere kanten uitzicht op een tuin. De
aankleding is geweldig: mooie tafels met gestoffeerde stoelen. Geweldige lampen, die niet teveel licht geven waardoor er een gezellige sfeer gecreëerd wordt. De ruimte geeft echt het gevoel dat je in een kasteel aan het eten bent.

Voor het eten hadden we keuze uit drie gerechten per gang. Er was een vegetarische, vis of vlees optie. Vooraf heb ik gekozen voor een salade met geitenkaas en pompoendressing. De salade was fris en de dressing gaf er een leuke twist aan. De geitenkaas was duidelijk erg vers en daardoor lekker zacht.

Mijn hoofdgerecht was gegrilde zalm in witte wijn saus. De zalm was perfect
gegrild, helemaal niet droog en viel makkelijk uit elkaar. De saus was heel romig, maar ondanks dat niet vet. De combinatie van de vis en saus was heerlijk. Gelukkig zonder een overheersende wijn smaak.

Als dessert ging ik voor de creme caramel, aangevuld met frambozenijs en vruchtenmousse. Dit werd geserveerd in drie schaaltjes en de smaken vulden elkaar heel goed aan. De mierzoete creme caramel werd afgezwakt door het zurige ijs en de smaken kwamen samen in de lichtzoete maar toch fris zurige mousse.

Tijdens het diner heb ik sauvignon blanc van Hãhã gedronken. Deze wijn rook behoorlijk sterk naar passievrucht, de smaak was erg fris en heel licht zoet.

De bediening in het restaurant is goed opgeleid en houdt zich netjes aan de etiquette. Gelukkig hadden de obers ook een gevoel van humor en werden er af en toe kleine grapjes gemaakt. Dit maakte de sfeer wat meer ontspannen dan wanneer alles heel correct was gebleven.
Ondanks de hele gezellige sfeer met mijn collega's zou ik dit restaurant toch eerder aanbevelen aan stelletjes of voor speciale gelegenheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten