woensdag 5 november 2014

Heeren van Maarsen

Zo af en toe kan je het aangename met het nuttige combineren. Zo ben ik een paar weken geleden met collega's uit eten geweest bij de Heeren van Maarsen. Enigszins aan de rand van Maarsen tussen de velden bevindt zich een restaurant wat in eerste instantie oogt alsof het bij een groot bungalowpark hoort. Aangezien het lekker weer was zijn we buiten op het terras gaan zitten. Zoals ook binnen het geval bleek te zijn, is de Heeren van Maarsen een combinatie van een bruin café, een western saloon en herensociëteit. Geen van drieën komt echt goed uit de verf. Laten we het erop houden dat het een ongecompliceerd familierestaurant is. Je kan er via Google maps al even binnen kijken.

Op deze warme nazomeravond in september was het nog goed toeven buiten. Na wat drankjes, uiteraard waren we allemaal met de auto dus was het een frisfeestje, kwamen de broodjes met boter en olie. De bestellingen werden opgenomen en na een tijdje werd het voorgerecht geserveerd. Ik had al een tijdje geen caprese meer gegeten dus was dit een mooie gelegenheid, dacht ik. Flinke plakken mozzarella en tomaat vulden het bord. De mozzarella was aardig, maar naar mijn idee mistte er toch wat smaak. De basilicum was niet aanwezig en wat peper bood ook niet gelijk uitkomst.

Als hoofdgerecht ging ik voor de Angus steak van het keuzemenu. De medium gebakken steak werd well done geserveerd wat het malse van het vlees enigszins teniet deed. De aardappelpartjes en peulen waren een leuke aanvulling, maar hierbij had de knoflooksmaak uit de dressing wel wat meer naar voren mogen komen.


Al pratend en lachend vorderde de avond gestaag en na enige tijd werd het dessert geserveerd. Even werd er nog gedacht om het dessert te wisselen voor de snoepbuffetkar die we zagen staan. Kinderen konden hier uit een kar vol snoepjes kiezen. Een erg leuk idee! Mijn dessert was deze keer een aardbeien romanoff. De paar halve aarbeien werden vergezeld door een bolletje ijs en een sausje. Een passend einde van dit menu.

De Heeren van Maarssen is een prima restaurant voor een borrel en een hapje eten met collega's. Wil je gezellig met je partner een avondje uit eten dan zou ik voor een meer romantische setting gaan maar wil je ongecompliceerd eten dan kan je hier prima terecht. Voor mij persoonlijk was het restaurant geen hoogtepunt, maar wel een gezellige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten