woensdag 7 januari 2015

La Stanza

Zoals waarschijnlijk wel bekend is bij de meesten van jullie, maken wij regelmatig gebruik van de bonnen van Groupon om wat uitgebreidere etentjes financieel haalbaar te maken. Dit keer hadden we een goede deal te pakken bij een restaurant in Rotterdam. La Stanza bood een vier gangenmenu voor niet teveel geld aan.

Aangekomen bij het restaurant werden we vriendelijk ontvangen door een gastvrouw en naar beneden begeleid. Daar werden we aan een tafeltje gezet dat redelijk in het donker stond. Niet "gezellig donker" maar meer "we zijn de verlichting hier vergeten op te hangen". Snel werd er een schaaltje met brood op tafel gezet met wat olie om in te dippen. De ober kwam ons vragen of we verrast wilden worden door het menu of dat we wilden weten wat we gingen eten. Dit keer besloten we ons te laten verrassen en bij de gangen te horen wat we te eten kregen. Hierbij hebben we wel nog even gecheckt of was doorgekomen dat een van ons geen vlees at, maar dat wist hij wel. 

De eerste gang bestond dus meteen uit twee verschillende gerechten. Bart kreeg een mooi bord met carpaccio en ik kreeg een heerlijke salade. Helaas was dit voor mij meteen het hoogtepunt van het hele menu. De salade was fris, met een heerlijke dressing, sappige tomaten en hele romige mozzarella. Hier heb ik enorm van genoten.

Bart vond zijn carpaccio lekker, maar eigenlijk niet heel bijzonder. Nu is carpaccio natuurlijk altijd wel een beetje een standaard gerecht en kan je er ook niet veel mis aan doen. Dit keer was het vlees echter wel goed verstopt onder een laagje kaas, croutons en rucola. Gelukkig complementeerde de smaken elkaar goed.

De volgende gang was een pompoensoep. Op zich smaakte de soep prima, maar er dreven kleine stukjes eten in waarvan niet werd uitgelegd wat het was. De eerste hap die ik nam was daardoor een beetje schrikken. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het kleine stukjes groenten, noot en mogelijk knoflook was. 
Op de soep dreef een soort schuimlaag en dit leek later een soort trend te zijn.

De volgende gang was voor mij een stuk zalm waarop een korst van kruiden zat volgens de ober. Dit werd aangevuld met een courgette puree, een schijfje courgette en wat kleine aardappeltjes. De zalm lag in een laagje schuim, maar op het moment dat de over weg was, kon ik me al niet herinneren waarvan het gemaakt was en de smaak gaf me geen hint. De zalm zelf was buiten de kruidenkorst niet gekruid, helaas was de kruidenkorst voornamelijk een dikke laag zout. Gelukkig waren de groenten die op mijn bord lagen erg smakelijk van zichzelf.

Bart had entrecote met wat toefjes aardappelpuree, suger snaps en sperziebonen. Het vlees had meer smaak dan de vis, maar was helaas tegen verkeerd gesneden en daardoor erg taai geworden. De groenten waren verder ook lekker van zichzelf.

Onze desserts waren lekker, wel hebben we de helft omgewisseld, waardoor Bart met veel chocolade-ijs zat, want dat lust ik niet.

De bediening was de hele avond snel en vriendelijk, maar het eten viel wat tegen. Van anderen hebben we gehoord dat zij goede ervaringen ermee hadden. Misschien had de chef een mindere dag, maar wij zullen er niet snel terugkeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten