donderdag 28 augustus 2014

Waarom start je een blog?

Zoals velen voor ons hebben we besloten een blog te starten, waarom? Omdat we een leuk gesprek hadden over foodmarkets. Misschien een beetje vreemde reden om een blog te starten, maar niet voor ons.

Afgelopen mei waren we samen in Londen. Om te beginnen is het misschien leuk om te weten dat het mijn eerste trip naar Londen was en we de laatste dag bijna niet meer naar Nederland wilden terugkeren. We hebben daar echt hele leuke dingen gedaan, maar het geweldigst vonden we het om bij verschillende restaurantjes te eten. Voor de reis had Bart een boek gekocht van Food Inspiration, "Shoot my food", met mooie foto's en goede beschrijvingen van hele diverse restaurants. We hadden dus al veel voorpret met het uitzoeken van leuke plaatsen om te gaan eten. (Hier komt zo snel mogelijk een blog over online met onze hotspots, hieronder alvast een voorproefje in de vorm van een foto.)



Afgelopen week kwam er op internet een verhaal voorbij over een foodmarket in Barcelona en onze eerste reactie was een tripje naar Barcelona boeken, weliswaar pas voor volgend jaar, maar het geeft misschien een indicatie van onze voedselgekte. In het artikel werden ook souks in Marrakech genoemd, dus die staan inmiddels ook op onze planning. Gelukkig gaan we later dit jaar nog naar Berlijn om daar te genieten van de stad en het eten. Nu ik dit zo schrijf vermoed ik dat er in de blogs ook genoeg te lezen zal zijn over verschillende steden.

Maar goed, naast eten ben ik ook fan van boeken. Sinds ik ben afgestudeerd doe ik eigenlijk niks meer met de kennis over literatuur die ik heb opgedaan. En ik moet zeggen, dat mis ik toch wel een beetje. Het verzetten van punten en komma's in een tekst is niet mijn hobby (net zo min als controle op de Nederlandse taal), dus redactiewerk is niet mijn ding. Het analyseren van boeken vind ik echter heel erg leuk. Zeker proberen te achterhalen wat de auteur met zijn verhaal wil vertellen en de relatie met zijn eigen levensverhaal vinden vind ik interessant. Daarom zullen hier ook blogs verschijnen over boeken.

In de planning staan in ieder geval al twee food-blogs, morgen gaan we namelijk lunchen bij De Saffraan en dineren bij Las Palmas :)



3 opmerkingen:

  1. Ik ben een fan van lekker eten en lezen over hoe je eten kunt voorbereiden. Daarnaast ben ik ook fan van het lezen van boeken, niet zozeer om te analyseren, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Natuurlijk zal ik ook interessante dingen vinden bij de analyses dus ben ik benieuwd naar de eerste hiervan. Las Palmas en De Saffraan hmm, van de eerste heb ik al veel goeds gehoord dus ik ben zeer benieuwd. Je zou kunnen zeggen dat ik nu al fan ben, dus kijk ik uit naar het volgende blog. Veel succes en plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, zo'n blog. Wij zijn ook gek op lekker (uit) eten (gaan). Dat heb je als je man van oorsprong kok is. Omdat hij nu een heen en weer racende manager is, kookt hij dus lekker thuis. En ik ben een dankbare klant. Van lezen houden wij ook allebei. Op vakantie stapels boeken mee.
    Succes met de blog.

    BeantwoordenVerwijderen